Волейбол
6 рік вивчення
Кількість уроків 30
Учень:
ü Х а р а к т е р и з у є та аналізує: паролімпійський рух на сучасному етапі; досягнення українських
волейболістів на міжнародній арені; волейбол як засіб фізичного виховання;
характерні травми волейболіста, правила техніки безпеки.
ü Називає та пояснює: фактори, які визначають
ефект змагальної діяльності гравців; склад та обов’язки суддівської бригади;
основні поняття та правила гри у волейбол.
ü Володіє: технікою переміщень (приставним кроком,
зупинка кроком та стрибком, поєднання переміщення і зупинки);
прийом м’яча двома руками знизу після
переміщення; прийом м’яча в
падінні; технікою блокування з
наступною страховкою; технікою зонного
блокування; умінням послати м’яч в задану
зону, змінювати способи подачі, виконувати силові подачі обраним способом.
ü Виконує: повторне пробігання відрізків 5 – 10 – 15 м із різних вихідних положень, зі зміною
напрямку та швидкості руху за зоровим та голосовим сигналом;
ü
стрибки у довжину, стрибки через скакалку, багатоскоки;
ü
згинання та
розгинання рук в упорі лежачи, переміщення в упорі лежачи вправо, вліво, по
колу;
ü
багаторазові кидки
набивного м’яча від грудей двома руками вперед, над собою; кидки тенісного м’яча через сітку в ціль, в
задану зону;
ü
пересування уздовж сітки приставним кроком правим та
лівим боком, зупинки та обрання вихідного положення для блокування;
ü передачі м’яча: багаторазові передачі
м’яча в стіну; в парах, в трійках, в русі; двома руками зверху для нападаючого удару;
зустрічні передачі двома руками зверху в парах;
передача із наступним падінням та перекатом на спину;
ü
подачі: верхні прямі подачі до лівої та
правої частини майданчика, чергування нижніх та верхніх прямих подач;верхню
бокову подачу в межах майданчика;
ü показ основних
суддівських жестів; ведення спрощеного протоколу гри.
ü Здійснює: чергування подач в праву та ліву частини
майданчика; взаємодію гравців під час
прийому подачі, розташування гравців
у момент прийому м’яча від суперника в побудові “кутом вперед ”.
ü Ззастосовує : нападаючий удар по ходу
сильнішою рукою з місця та розбігу; нападаючий удар з короткої передачі;
прямий нападаючий удар з переводом; боковий
нападаючий удар; уміння
пом’якшити прийом сильно посланого м’яча;
подачу на гравця, що погано володіє навичками прийому м’яча.
ü Вміє: обирати місця для другої
передачі; вибирати атакуючого партнера та передавати йому м’яч; узгоджувати
свої дії згідно з характером передачі; самостійно визначати найнебезпечніший
напрямок удару при здійснені індивідуального блокування.
ü
Дотримується
правил рухливих та навчальних ігор;
техніки безпеки під час занять волейболом.
Зміст навчального матеріалу
|
Рівень навчальних досягнень
|
|||
низький
|
середній
|
достатній
|
високий
|
|
10
верхніх (хл), 10 ніжних (дів) прямих подач на
влучність в зазначену зону
хлопці
дівчата
|
4
2
|
5
4
|
6
5
|
7
6
|
6 передач м’яча на точність через сітку із зони
2,3,4 (в зазначену зону)
хлопці
дівчата
|
2
1
|
3
2
|
4
3
|
5
4
|
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
1.
|
Теорія: «Волейбол як засіб фізичного
виховання. Характерні травми волейболіста. Правила техніки
безпеки під час занять фізичними вправами».
Повторити правила гри, зони, перехід. Переміщення у стійці волейболіста у
різних напрямках. Пересування уздовж
сітки приставним кроком правим, лівим боком,
зупинки. Школа м'яча. передачі м'яча над собою; у
зустрічному русі в колонах. Гра.
|
|
2.
|
ПБ. ЗФП. Переміщення в стійці волейболіста з передачами м'яча над собою
та в парах. Передачі м'яча у зустрічному русі. Пересування уздовж сітки
правим та лівим боком, блокування. Подача в глибину майданчика. Навчальна гра.
|
|
3.
|
Теорія. Урок розвитку фізичних якостей, використовуючи спортивні та
рухливі ігри або урок повторення пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
|
4.
|
ПБ.Теорія:«Досягнення українських волейболістів на міжнародній арені». Переміщення у стійці волейболіста. ЗРВ. ЗФП. Передачі
набивним або баскетбольним м'ячем. Передачі в пара, у зустрічному русі.
Прийом м’яча від сітки. Подача м'яча зверху та знизу. Навчальна гра.
|
|
5.
|
Теорія : «Паролімпійський рух на
сучасному етапі». ПБ. ЗРВ. ЗФП. Повторне пробігання 10-15 м за
сигналом з різних вихідних положень. Передачі в парах для нападаючого удару або
в колонах. Нападаючий удар з розбігу
та з місця. Блокування. Навчальна гра.
|
|
6.
|
Теорія. Урок розвитку фізичних якостей, використовуючи спортивні та
рухливі ігри або урок повторення пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
|
7.
|
ПБ. ЗФП. ЗРВ. Навчальна вправа: пересування вздовж сітки правим, лівим
боком, зупинки, стрибки у сітки.
|
|
8.
|
ПБ. ЗФП - переміщення гравця у нападі (ривки, повороти; «човниковий» біг,
повторне про бігання відрізків 1-2-м). Комплекс ЗРВ. Передача у зустрічному.
Прийом та передачі м'яча у зустрічному русі. Прийом м*яча від сітки.
Нападаючий удар, блокування. Чергування верхньої та нижньої подачі. Навчальна
гра.
|
|
9.
|
Теорія. Урок розвитку фізичних якостей, використовуючи спортивні та
рухливі ігри або урок повторення пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
|
10.
|
ПБ. Пересування по майданчику зі зміною напрямку та швидкості. Повторне
пробігання відрізків (5-15м). Стрибки вздовж сітки. Комплекс ЗРВ. Передачі в зустрічних колонах (змагання:
хто довше "протримає" м'яч у повітрі). Передача м'яча у стрибку; з
власного накиду та з накиду партнера. Нападаючий удар, блокування. Подачі:
пряма верхня, нижня у задану зону. Навчальна гра.
|
|
11.
|
ПБ.
|
|
12.
|
Теорія. Урок розвитку фізичних якостей, використовуючи спортивні та
рухливі ігри або урок повторення пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
|
13.
|
ПБ. Пересування приставним кроком, «човниковий» біг. Стрибки біля сітки
та вздовж сітки, багатоскоки. ЗРВ. Кидки тенісного м'яча через сітку в ціль в
задану зону. Передача та прийом м'яча у зустрічному русі. Передача м'яча в
стрибку через сітку з верхньої передачі партнера. Блокування. Прийом від
сітки. Нападаючий удар. Взаємодія гравців у захисті .Вибір місця при
страхуванні партнера, який виконує прийом. Навчальна гра.
|
|
14.
|
ПБ. ЗФП – розвиток силових якостей. Комплекс ЗРВ. Передача м'яча в
стрибку через сітку. Прийом м'яча з наступним падіння або перекатом. Нападаючий
удар. Блокування. Страхування. Навчальна гра(обов'язково передавати м'яч
через сітку у стрибку).
|
|
15.
|
Теорія. Урок розвитку фізичних якостей, використовуючи спортивні та
рухливі ігри або урок повторення пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
|
16.
|
ПБ. ЗФП – розвиток швидкісно-силових якостей. ЗРВ.Передача м'яча у
зустрічному русі. Передача м’яча у стрибку через сітку. Нападаючий удар з
короткої передачі. Блокування. Взаємодія гравців передньої лінії.
Розташування гравців у момент прийому м'яча у побудові «кутом вперед». Навчальна
гра.
|
|
17.
|
ПБ. ЗФП – розвиток спритності. ЗРВ.
Передача м'яча через сітку у стрибку. Оцінити техніку передачі та прийому м'яча зверху через сітку в
парах. Прийом м'яча з подачі. Нападаючий удар. Блокування. Страхування. Навчальна
гра.
|
|
18.
|
Теорія. Урок розвитку фізичних якостей, використовуючи спортивні та
рухливі ігри або урок повторення пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
|
19.
|
ПБ. ЗФП- розвиток гнучкості. ЗРВ. Передача м'яча в парах або трійках з пересуванням або у
зустрічному русі. Передача м'яча партнеру, стоячи до нього спиною. Нападаючий
удар з короткої передачі. Нападаючий удар прямий з переводом. Зонне блокування.
Страхування. Чергування верхньої та нижньої подач. Навчальна гра.
|
|
20.
|
ПБ. ЗФП. Комплекс ЗРВ. Передачі м'яча в колонах через сітку. Передача
м'яча через сітку в стрибку. Прийом м'яча, що відскочив від сітки. Нападаючий
удар прямий з переводом. Блокування. Верхня бокова подача. Навчальна гра.
|
|
21.
|
Теорія. Урок розвитку фізичних якостей, використовуючи спортивні та
рухливі ігри або урок повторення пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
|
22.
|
ПБ. ЗРВ. ЗФП.Пересування зі зміною напрямку, швидкості, човниковий біг
Передача м'яча з пересуванням вправо, вліво, вперед, назад. Оцінити виконання контрольного
нормативу(6 передач на точність у задану зону). Подача м'яча. Прийом подачі.
Страхування. Навчальна гра.
|
|
23.
|
ПБ. ЗФП. Комплекс ЗРВ. Передачі м'яча у стрибку через сітку в парах,
трійках або колонах. Прийом м'яча з подачі. Блокування, страхування.
Взаємодія із зв*язковим гравцем. Навчальна гра.
|
|
24.
|
Теорія. Урок розвитку фізичних якостей, використовуючи спортивні та
рухливі ігри або урок повторення пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
|
25.
|
ПБ. ЗФП. Школа м'яча. Оцінити техніку передачі м'яча у стрибку
через сітку. Подача м'яча. Нападаючий удар. Блокування, стахування партнерів.
Навчальна гра, атака після трьох передач.
|
|
26.
|
ПБ. ЗФП. Школа м’яча. Оцінити виконання контрольного нормативу: 10
верхніх(хл), нижніх(дів) прямих подач на точність Нападаючий удар. Блокування, страхування партнера.
Навчальна гра.
|
|
27.
|
Теорія - оцінити знання з розділу
«Волейбол». Урок розвитку фізичних
якостей, використовуючи спортивні та рухливі ігри або урок повторення
пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
|
28.
|
Розминка на основі вивчених вправ. Оцінити
техніку виконання нападаючого удару та блокування. Навчальна гра з
використанням вивчених технічних елементів.
|
|
29.
|
Оцінити вміння учнів використовувати вивчені
технічні елементи та тактичні вміння в ігровій ситуації.
|
|
30.
|
Теорія – оцінити знання з розділу
«Волейбол». Урок розвитку фізичних якостей, використовуючи спортивні та
рухливі ігри або урок повторення пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
|
Волейбол
7 рік вивчення
Кількість уроків 30
Учень, учениця:
ü Х а р а к т е р и з у є роль та місце спортивних ігор у вихованні
морально-вольових якостей особистості.
Волейбол у сучасному олімпійському русі.
Фізична підготовленість волейболіста. Матеріально-технічне забезпечення
змагань і тренувань.
ü Пояснює суддівство змагань. Чинники, які визначають ефективність
змагальної діяльності гравців. Прийоми самоконтролю за фізичним навантаженням. Правила першої
допомоги в разі травмування. Методику самостійних занять фізичними
вправами.
ü Обґрунтовує поняття
про втому та перевтому. Функціональні
можливості організму
ü Виконує: прискорення
з місця на
5, 10, 15 м з різних вихідних положень; «човниковий» біг 4
9 м; чергування прискорень, зупинок, поворотів, бігу зі
зміною напрямку за зоровим сигналом;

ü вправи для розвитку
стрибучості, сили м’язів тулуба, плечового пояса, кистей рук, гнучкості; тощо;
передачі м’яча: передачу
м’яча з глибини майданчика під
нападаючий удар; передачу двома руками зверху біля сітки, стоячи спиною до неї;
передачу на точність; скорочену передачу у стрибку; прийом м’яча двома руками
знизу в зоні 5,6,1 та передачу в зони 4,3,2.
ü подачі: верхні прямі подачі до
лівої та правої частини майданчика, націлену, скорочену та
планеруючу подачу в межах
майданчика, чергування нижніх
та верхніх прямих подач;верхню бокову подачу
в межах майданчика;
ü показ основних
суддівських жестів; ведення спрощеного протоколу гри;
ü Здійснює: прямий нападаючий удар з переводом; нападаючий
удар із зони4, 3, 2
з високих та
середніх передач; нападаючий удар
з другої лінії, нападаючий удар слабшою рукою. Вибір місця
для другої передачі в зоні 2,
стоячи спиною до напрямку передачі.
ü Застосовує: пересування
приставним кроком, зупинку
стрибком у поєднанні
з виконанням технічних прийомів у
нападі та захисті; одиночне блокування
прямого нападаючого удару в зонах 2, 3,
4; групове блокування в зонах 2,
4. Систему гри “кутом вперед ”;багаторазові
передачі волейбольного м’яча а стіну з
різної відстані, пересування уздовж сітки приставним кроком правим та лівим
боком, спиною з поворотом на 180°.
ü Уміє: «пом’якшити»
прийом сильно посланого
м’яча; спрямовувати м’яч в
потрібному напрямку за
різними траєкторіями; імітувати нападаючі удари з наступними обманними
рухами; вибирати атакуючого партнера для передачі йому м’яча.
ü
Дотримується
правил техніки безпеки під час
занять волейболом.
Зміст навчального матеріалу
|
Рівень навчальних досягнень
|
|||
низький
|
середній
|
достатній
|
високий
|
|
10 прямих верхніх подач на точність в зазначену зону в ігровий майданчик
хлопці
дівчата
|
4
2
|
6
5
|
8
6
|
9
8
|
6 передач м’яча на точність через сітку із зони
2,3,4 (в зазначену зону)
хлопці
дівчата
|
2
1
|
3
2
|
5
3
|
6
5
|
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
1.
|
Теорія: «Роль та місце спортивних
ігор у вихованні морально-вольових якостей особистості.»ПБ. Повторити правила гри, зони, перехід. Переміщення у
стійці волейболіста у різних напрямках, прискорення, зупинки, стрибки,
виконання технічних прийомів у нападі та захисті. Передачі м'яча у
зустрічному русі. Подачі. Гра.
|
16.01
|
2.
|
Теорія: «Волейбол у сучасному олімпійському русі».ПБ.
ЗФП. Переміщення в стійці волейболіста з передачами м'яча над собою та в
парах. Передачі м'яча у зустрічному русі. Подача в глибину майданчика. Прямий
нападаючий удар. Одиночне блокування. Страхування.
Навчальна гра.
|
19.01
|
3.
|
ПБ. Переміщення по майданчику: прискорення - 5-6м, зупинки, повороти,
стрибки. Комплекс ЗРВ. Передачі в парах, в трійках або у зустрічному русі.
Передачі м'яча на точність. Подачі мяча. Блокування. Навчальна гра.
|
23.01
|
4.
|
ПБ. ЗФП. Прискрення на 10-15 м за сигналом з різних вихідних положень,
«човниковий» біг .Комплекс ЗРВ. Передачі м'яча з глибини майданчика під
нападаючий удар. Блокування. Нападаючий удар з переводом. Подачі. Навчальна
гра.
|
26.01
|
5.
|
ПБ. ЗФП. Передачі м’яча у зустрічному русі в колонах через сітку.Передачі
м'яча з глибини майданчика під нападаючий удар. Нападаючий удар слабшою рукою, з переводом. Подачі. Навчальна
гра, страхування партнера.
|
30.01
|
6.
|
Теорія: «Фізична підготовленість волейболіста». ПБ.
ЗФП - переміщення гравця у нападі (ривки, повороти, зупинки, стрибки; «човниковий»
біг). Комплекс ЗРВ. Передачі м'яча на точність, з глибини
майданчика
|
2.02
|
7.
|
ПБ. Комплекс
ЗРВ.
|
6.02
|
8.
|
Теорія: «Матеріально-технічне забезпечення змагань і тренувань». ПБ .Розминка. ЗРВ. ЗФП
-
|
9.02
|
9.
|
ПБ. Розминка –
пересування, прискорення, зупинки, повороти, стрибки з дотиком
високо розташованих предметів,«
|
13.02
|
10.
|
ПБ. Розминка – оцінити
вміння самостійної підготовки до подальшої
роботи.
|
16.02
|
11.
|
ПБ. ЗФП.
|
20.02
|
12.
|
ПБ.
|
23.02
|
13.
|
ПБ. ЗФП. ЗРВ. Пересування зі зміною напрямку, швидкості,
|
27.02
|
14.
|
ПБ.Теорія «Поняття про втому та перевтому.
Функціональні можливості організму». ЗФП. Комплекс
ЗРВ.
|
2.03
|
15.
|
ПБ. Розминка.
Комплекс ЗРВ. ЗФП розвиток гнучкості.
|
3.03
|
16.
|
ПБ.
|
5.03
|
17.
|
ПБ. ЗФП. Школа м'яча. Оцінити
техніку передачі м'яча
|
12.03
|
18.
|
ПБ. ЗФП. Школа м’яча. Оцінити
|
16.03
|
19.
|
Теорія - оцінити знання з розділу
«Волейбол». Урок розвитку фізичних
якостей, використовуючи спортивні та рухливі ігри або урок повторення
пройденого матеріалу в ігровій формі.
|
19.03
|
20.
|
Розминка на основі вивчених вправ. Виконати
на оцінку верхні
|
23.03
|
|
|
|||
н
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
2
|
4
3
|
5
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий